Článok I
Všeobecné ustanovenia
1. Tento reklamačný poriadok upravuje postup
spoločnosti Albaco-DENT spol
s r.o. so sídlom Škultétyho 1, 08001 Prešov , Slovenská
republika, IČO: 31719023, IČ DPH: SK 2020521019, DIČ: 2020521019 , zapísaná v
Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. : 2724/P,
(ďalej len „Predávajúci") a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci")
pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady
tovaru zakúpeného na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a
Predávajúcim na diaľku (ďalej len ako „Kúpna zmluva“)
prostredníctvom elektronického obchodu na stránke www.druniform.sk (ďalej
len ako „druniform.sk“) a práva a povinnosti Kupujúceho a
Predávajúceho (Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné
strany") s tým súvisiace.
2. Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle §
52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len
ako „Občiansky zákonník“), pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo
zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na druniform.sk, ako aj
úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 619
až § 627 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon
o ochrane spotrebiteľa“), ako aj zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon
o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku“).
3. Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v
zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo
zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na druniform.sk, ako aj
úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 422
až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len
ako „Obchodný zákonník“).
4. Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej
objednávky Predávajúcemu, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom Predávajúceho
a bezvýhradne s ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky
Predávajúcemu sa reklamačný poriadok stáva pre Kupujúceho záväzným.
5. Reklamačný poriadok je verejne dostupný na druniform.sk
a v centrále Predávajúceho na adrese Škultétyho 1, 08001 Prešov.
Článok II
Kontrola tovaru pri prevzatí
1. Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný
skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade
jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom -
kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak
Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci
neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
2. Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez
zbytočného odkladu po jeho prevzatí.
3. Ak Kupujúci zistí nekompletnosť tovaru alebo
akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším
poškodením obalu, je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho.
V prípade, ak Kupujúci neuplatní u Predávajúceho reklamáciu
v lehote podľa predchádzajúcej vety, dodávka tovaru sa považuje za kompletnú
a bez závad a reklamácie z tohto titulu nebudú akceptované.
4. Kupujúci je povinný Predávajúcemu reklamovať vady
tovaru zakúpeného na druniform.sk bez zbytočného odkladu podľa podmienok
uvedených v príslušných ustanoveniach Obchodného zákonníka a Občianskeho
zákonníka v platnom znení.
Článok III
UPLATNENIE REKLAMÁCIE A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy bez uvedenia
dôvodu podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku
V prípade, keď je Kúpna zmluva uzatvorená použitím prostriedkov komunikácie na
diaľku (v tomto prípade elektronický obchod na internete) a v prípade, ak
Predávajúci včas a riadne poskytol Kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie o
práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, Kupujúci ako spotrebiteľ je
oprávnený aj bez uvedenia dôvodu v zmysle ustanovenia § 7 odsek 1 Zákona o
ochrane spotrebiteľa od Kúpnej zmluvy odstúpiť do 14 (slovom: štrnástich) dní
od prevzatia tovaru.
Podrobné poučenie o práve Kupujúceho odstúpiť od Kúpnej zmluvy
a podrobné informácie o uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Kúpnej
zmluvy a o právach a povinnostiach Zmluvných strán pri odstúpení od zmluvy
Kupujúcim sú uvedené v článku X, XI a XII všeobecných obchodných
podmienok Predávajúceho, ktorých znenie je uverejnené na druniform.sk.
2. Uplatnenie práva na výmenu alebo opravu
(odstránenie vady) tovaru, odstúpenie od zmluvy z dôvodu vád tovaru
2.1 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má
predaná vec pri prevzatí Kupujúcim. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má
Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je
povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto
odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti
tovaru, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady
vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný
tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa
tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci
alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak
ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie
sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
Kupujúci si môže uplatniť právo na opravu alebo výmenu tovaru niektorým
z nasledovných spôsobov, a to:
(A) Doručením písomnej reklamácie spolu s tovarom
a dokladom o kúpe tovaru poštou na korešpondenčnú adresu
Predávajúceho, a to:
Albaco-Dent spol s.r.o.
Škultétyho 1, 08001 Prešov
Tel.: +421 905 650 725
E-mail: druniform@druniform.sk
Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný Kupujúcim na dobierku.
(B) V ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho, t.j. v kamennej
predajni Druniform.sk, Škultétyho 1, 08001 Prešov (§ 18 ods. 2 Zákona o ochrane
spotrebiteľa).
2.2 Ak Kupujúci uplatní reklamáciu,
Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť
Kupujúceho o jeho právach podľa Občianskeho zákonníka, ktoré sú uvedené
v odseku 2.1 tohto reklamačného poriadku, t.j. práva požadovať výmenu
tovaru, opravu (odstránenie vady) tovaru, primeranú zľavu z ceny tovaru alebo
právo odstúpenia od zmluvy.
Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec je povinný na základe rozhodnutia
Kupujúceho o tom, ktoré z práv zo záruky uplatňuje, určiť spôsob vybavenia reklamácie
ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených
prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie
trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu výrobku za nový výrobok (§ 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa).
V prípade reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy tovaru, Predávajúci môže
vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia nemožno od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov
na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Predávajúci je povinný poskytnúť Kupujúcemu kópiu odborného posúdenia
odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia
reklamácie.
Ak Predávajúci zamietne reklamáciu uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy tovaru,
Predávajúci je povinný informovať Kupujúceho o tom, komu možno zaslať výrobok
na odborné posúdenie, pričom túto informáciu uvedie v doklade
o vybavení reklamácie. Odborným posúdením sa na účely vybavenia reklamácií
rozumie o. i. i stanovisko autorizovanej osoby alebo osoby oprávnenej výrobcom
na vykonávanie záručných opráv (§ 2 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa).
Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného
posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady
znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci
odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
2.3 Predávajúci je povinný pri uplatnení
reklamácie vydať Kupujúcemu potvrdenie (§ 18 ods. 8 Zákona o ochrane
spotrebiteľa). Pri uplatnení reklamácie spôsobom podľa bodu 2.1 (A) vyššie,
t.j. pri doručení písomnej reklamácie spolu s tovarom poštou na
korešpondenčnú adresu Predávajúceho, Predávajúci doručí Kupujúcemu
potvrdenie o uplatnení reklamácie ihneď, najneskôr však spolu s dokladom o
vybavení reklamácie, doručením potvrdzujúceho emailu na emailovú adresu
Kupujúceho, ktorú Kupujúci uviedol pri objednávke tovaru. Pri uplatnení
reklamácie spôsobom podľa bodu 2.1 (B) vyššie, t.j. uplatnením reklamácie
v prevádzke Predávajúceho, vydá Predávajúci Kupujúcemu ako potvrdenie
o uplatnení reklamácie kópiu reklamačného protokolu.
2.4 Predávajúci je povinný o vybavení
reklamácie vydať zákazníkovi písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu
uplatnenia reklamácie (§ 18 ods. 9 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto
písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou
vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení
reklamácie.
Článok IV
Záručné podmienky a záručná doba
1. Na dodaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná
doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru
Kupujúcemu. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené
do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie
reklamácie.
2. Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri
jeho dodaní Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži
zároveň ako záručný doklad.
3. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u
Predávajúceho a úplne zaplatený. Kupujúci je povinný čo najpresnejšie popísať
vadu, pre ktorú tovar reklamuje.
4. Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastnosti
tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia,
nesprávneho používania, nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania, v
dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku
akéhokoľvek poškodenia Kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho
zásahu.
Článok V
Alternatívne riešenie sporov
1. V prípade, že Kupujúci nie je spokojný so spôsobom,
ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci
porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou
o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť Kupujúceho podľa predchádzajúcej vety
odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa
jej odoslania Kupujúcim, Kupujúci má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je (i) Slovenská obchodná inšpekcia,
ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát
SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, poštový priečinok
29, 827 99 Bratislava alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo
(ii) iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej
republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s ),
pričom Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho
riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho
spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je
dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
2. Návrh Kupujúceho na začatie alternatívneho riešenia
sporu musí v zmysle § 12 odsek 3 Zákona o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov obsahovať:
a) meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na
doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b) presné označenie Predávajúceho,
c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d) označenie, čoho sa Kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
e) dátum, kedy sa Kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na
Predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu
priamo s Predávajúcim bol bezvýsledný,
f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký
návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd
alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo
veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a)
až e) Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do
zápisnice. Na podanie návrhu môže Kupujúci využiť formulár, ktorého vzor je
Kupujúcemu k dispozícii na stiahnutie na stránke Predávajúceho druniform.sk
a ktorý je dostupný aj na webovom sídle ministerstva (http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s )
a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. K návrhu Kupujúci priloží
doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v
návrhu.
.
Článok VI
Spracúvanie osobných údajov
1.
Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho na účel vybavenie reklamácie.
Predávajúci poskytne osobné údaje Kupujúceho príjemcom, ktorým je povinný
poskytnúť osobné údaje na základe zákona ako je napr. Slovenská obchodná inšpekcia,
tretia strana ako napr. Slovenská pošta a kuriérska spoločnosť.
Predávajúci postupuje pri zaobchádzaní s osobnými údajmi Kupujúceho v súlade s
ustanoveniami platných predpisov o ochrane osobných údajov. Kupujúci berie
na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a bez
zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene svojich osobných údajov.
Právnym základom spracúvania je zákonná povinnosť. Kupujúci je povinný
poskytnúť osobné údaje na účely vybavenia reklamácie, ich neposkytnutie, môže
mať za následok nevybavenie reklamácie. Osobné údaje bude predávajúci
spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi počas 3
rokov odo dňa skončenia zmluvného vzťahu. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté
osobné údaje sú pravdivé a nesie zodpovednosť za nepravdivosť osobných
údajov. Kupujúci má ako dotknutá osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané
Predávajúcim, právo od tejto spoločnosti požadovať prístup k osobným údajom,
ktoré sa jej týkajú, ako
aj právo na opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvania týchto údajov.
Kupujúci ako dotknutá osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané Predávajúcim, má
súčasne právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týkajú
a právo na prenosnosť týchto údajov. Ak sú žiadosti dotknutej osoby
zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa
povahu, Predávajúci môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci
administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo odmietnuť konať na
základe žiadosti. Ak sa dotknutá osoba domnieva, že spracúvanie osobných
údajov, ktoré sa jej týka, je v rozpore platnými predpismi o ochrane
osobných údajov, má právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým sa rozumie
Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07
Bratislava. Prípadné otázky týkajúce sa ochrany osobných údajov adresujte
zodpovednej osobe prostredníctvom e-mailovej adresy: druniform@druniform.sk.
Článok VII
Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť
a/alebo doplniť reklamačný poriadok. Zmeny a/alebo doplnky tohto reklamačného
poriadku vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na druniform.sk.
V Prešov dňa 11.9.2018